BMW N47 kjedehavari – Hva er det, og hva kan du gjøre?

BMWs N47 dieselmotor er kjent for sitt gode dreiemoment og effektivitet, men dessverre også for en alvorlig svakhet: kjedehavari. Dette problemet har rammet mange eiere og kan føre til omfattende motorskader og store kostnader. Har du en BMW med N47-motor og mistenker problemer med registerkjeden? Da bør du lese videre.

Hva er kjedehavari på en N47-motor?

Kjedehavari skjer når registerkjeden slites, forlenges eller ryker. Registerkjeden er en avgjørende komponent i motoren og sørger for at ventiler og stempler jobber i takt. På N47-motoren er kjeden plassert bak motorblokken, noe som gjør den vanskelig og kostbar å bytte.

Symptomer på kjedehavari:

  • Raslelyder fra motoren, spesielt ved kaldstart
  • Ujevn motorgange
  • Feilkoder og motorlampe som lyser
  • Tap av motoreffekt
  • Motorstopp eller totalhavari

Hvorfor skjer dette på N47?

  • Svak konstruksjon av kjedestrammer og kjedekvalitet
  • Utilstrekkelig oljetilførsel til kjeden
  • Langt oljeskiftintervall
  • Høy kjørelengde uten utskiftning av kjede

Reparasjon eller salg?

Å reparere kjedehavari på N47-motoren kan koste mellom 30.000 og 70.000 kroner, avhengig av omfanget. Mange velger derfor å selge bilen slik den står.

Vi kjøper BMW med kjedehavari

Har du en BMW med N47-motor som har fått kjedehavari? Vi kjøper bilen din – raskt, enkelt og uten krav til reparasjon.

Fordeler med å selge til oss:

  • Rask vurdering og tilbud
  • Henting av bil inkludert
  • Ingen reklamasjonsansvar
  • Vi kjøper bilen uansett tilstand

Kontakt oss i dag

Unngå dyre verkstedregninger og selg BMW-en din med kjedehavari til oss. Vi gir deg en enkel og trygg løsning – helt uten stress!

Vi og våre forretningspartnere bruker teknologier, inkludert informasjonskapsler «cookies» til å samle informasjon om deg for forskjellige formål.